Huurdersadviesraad
Om de stem van de huurders kracht bij te zetten werd in 2008 de huurdersadviesraad opgericht. Thuiswest wil namelijk werken aan een betere dienstverlening, op maat van haar huurders. En wie kan daar beter bij helpen dan de huurder zelf?
De huurdersadviesraad is mee verantwoordelijk voor het ontwikkelen, bewaken en verbeteren van de dienstverlening. Dit kan door knelpunten aan te halen, tips voor verbetering te geven,... De huurdersadviesraad wil alle huurders een structurele stem geven in het beleid van Thuiswest. Dit doet ze door de adviezen steeds te baseren op objectieve gegevens, zoals bvb. de resultaten van een bevraging of gegevens uit de database van Thuiswest. Huurders hebben vanuit hun positie zicht op wat Thuiswest kan doen om haar werking te verbeteren en klantvriendelijker te maken. Om deze reden ging Thuiswest een duurzame relatie aan met een groep huurders die ons over verschillende zaken advies geeft.
Jaarlijks brengt de huurdersadviesraad een advies over een bepaald thema voor het Bestuursorgaan. Op haar beurt geeft het Bestuursorgaan een gemotiveerd antwoord aan de huurdersadviesraad.