Meldpunten
Uit onze ervaring is gebleken dat het leven op een appartementsgebouw best tot in de puntjes georganiseerd wordt. Het is namelijk niet altijd gemakkelijk om samen met de buren de orde in het gebouw te bewaren. Om alles beter te regelen werkt Thuiswest met meldpunten. Dit zijn bewoners die verantwoordelijk zijn voor het melden van zaken uit de gemeenschappelijke delen. Op deze manier wil Thuiswest chaos inzake meldingen vermijden. Een aanspreekpunt in een appartementsgebouw is zeker geen overbodige luxe en is zowel in het voordeel van de bewoners als van Thuiswest. Met de hulp van een meldpunt merken wij dat het samenleven in een appartementsgebouw in vele opzichten verbetert.
Taken van het meldpunt
Het meldpunt neemt de verantwoordelijkheid op zich om meldingen over de gemeenschappelijke delen door te geven aan Thuiswest. Het is de bedoeling dat het meldpunt een brug vormt naar Thuiswest. Hij/zij verlaagt de drempel voor huurders om problemen aan te kaarten of om suggesties te doen hoe het beter kan. De meldpuntverantwoordelijke houdt een oogje in het zeil en kan kort op de bal spelen bij allerhande problemen die de gemeenschappelijke delen betreffen. Zo hebben zowel Thuiswest als de bewoners een aanspreekpunt.